Getinge IF
Klockan 15.00 imorgon möter FFF Norrby IF på Borås Arena. Huvudtränare Christoffer Andersson är nöjd med det han såg mot Varbergs Bois och vill att Gulvitt fortsätter på samma spår imorgon.

– Vi tar med oss ganska mycket från förra matchen mot Varbergs Bois. Vi gjorde en bra match och hade i perioder väldigt fina offensiva lösningar. Vi hittade en struktur i defensiven och var tillbaka där vi vill vara. Det vi gjorde bra förra året satt hyfsat. Sen vill vi ännu oftare pricka rätt i press-spelet och få ännu fler bollvinster på offensiv planhalva. Men utifrån att det var första matchen, att vi har några nya pjäser och att vi är lite ringrostiga så såg det bra ut. Vi hade mycket energi i andra halvlek, med omställningar som såg väldigt fina ut. Vi vill spela en energifylld fotboll där vi är trygga med bollen. När vi växlar tempo och kommer med fart har vi kvicka spelare som kan göra saker med hög kvalité, säger Christoffer Andersson.

FFF kommer fortsätta gå runt på spelare och fördela speltid.
– Vi har match lördag och tisdag, så det blir en möjlighet för många att visa upp sig. Vi testar lösningar, känner på olika roller och låter olika spelare spela ihop. Vi låter konkurrensen flöda och det är så det ska vara i början av försäsongen.
Vad känner du till om årets Norrby IF?
– De har nya tränare. Mycket mer än det som står på hemsidan vet jag inte. Det är ett lag som trillat ur och försöker bygga ett nytt lag på plan och i omklädningsrummet. Det blir spännande att se ur de ser ut.

”Chrisse” vill att FFF börjar där man slutade senast.
– Jag vill se att vi fortsätter som vi gjorde då. Jag vill att vi spelar med hög energi och att spelarna gör så många rätt som de bara kan i positionsspelet och med bollen. Vi vill få ut det som vi gjort på träning på match. Ibland blir det fel i detaljer i spelet men mycket sitter kvar i ryggmärgen på spelarna. Vi är långt framme redan och nu vill vi de närmsta matcherna få kvitton på att alla är med på resan och vet vad det handlar om. Det tycker jag man har sett på träning.

Linus Borgström och Wilhelm Ärlig står över på grund av småskavanker. I övrigt kommer speltiden fördelas bland alla som är med.
– Det blir inte lika många byten som sist. Det är två matcher nu så vi ökar speltiden för ett gäng. Vi kommer ha några byten i halvtid men inte så många som senast. Vi kommer ha desto fler byten efter kanske 65 minuter, säger Christoffer Andersson.

Startelvan:
Anton Andersson
Melker Larsson
Gabriel Johansson
Tim Stålheden
Adam Eriksson
Lucas Sibelius
Melker Nilsson
Sewen Emilov
Oliver Hintsa
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin