Laholms FK
Det var mycket som var glädjande i segermatchen mot Landskrona BoIS i onsdags. Nu har Falkenbergs FF laddat om inför Öis borta imorgon.

– Självklart har det varit en hög stämning i veckan efter segern senast. Det är segrar som ger självförtroende och grabbarna förtjänade verkligen de tre poängen mot Landskrona. Vi har fått chansen att njuta någon dag men nu är det ny match och fullt fokus på den, säger Tobias Tuvesson och tillägger:
– Sen gav segern oss en energiboost som jag förväntar mig att vi tar med oss in i morgondagens match!
Huvudtränaren vill se en liknande insats som i onsdags mot Öis, som FFF besegrade med 3-2 på hemmaplan tidigare i år efter ett sent segermål av ”Stoffe” Carlsson.
– Mina förhoppningar är att vi går in med samma energi och arbetar hårt ifrån första stund. Vi vet hur känslan var efter matchen senast och det är den som är belöningen när man gör det hårda arbetet.

Han tror att vädret kan komma att påverka matchbilden.
– Vi får se lite vad det blir för matchbild, det ska ju regna en del så det kan också till viss del påverka imorgon. Öis är ett väldigt spelskickligt lag så vi kommer säkert få försvara oss i perioder. Då gäller det att vi gör det på ett bra sätt, säger ”Tuve” och fortsätter:
– Sen hoppas jag att vi kan fortsätta vara varierade i vårt anfallsspel genom att både vara direkta och arbeta etablerat.
Det är ingen hemlighet att FFF måste hålla koll på Öis notoriske målskytt Ajdin Zeljkovic.
– Vi är medvetna om Öis styrkor och svagheter och har såklart tittat på vad vi behöver se upp med och vad som vi kan utnyttja. Det blir som vanligt viktigt att inte ge deras offensiva spelare för mycket tid och plats, säger han.
Detta är sista matchen innan ett två veckor långt uppehåll väntar. Med andra ord är det läge för spelarna att tömma sig helt.
– Det är fullt fokus på att ta tre poäng imorgon och jag förväntar mig alltid att spelarna tömmer sig fullständigt! betonar Tobias Tuvesson.
Läget i laget ser bra ut. Endast två spelare är frånvarande. Kalle Söderström kör rehab ännu men närmar sig spel och Kwame Kizito har en match kvar på sin avstängning. Positivt är att Nsima Peter är tillbaka i truppen efter sin avstängning.

Dessa 19 spelare ingår i matchtruppen:
2. Godwin Aguda
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
14. Nsima Peter
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchen startar klockan 17.00 på Gamla Ullevi och det är fri entré, så tveka inte på att åka upp och stötta laget!