IF Centern
Klubbchef Patrik Lundgren sätter ord på sina känslor efter gårdagen.

Till alla FFF:are:
Det gör inte mindre ont i år. Det är obeskrivligt att förklara känslan idag. Mest ont gör det att se alla ledsna spelare, ledare, vänner, familjer, ungdomar, sponsorer och supportrar. Stödet från omgivningen i år har varit enormt. Viljan att åter ha ett lag i superettan går inte att ta miste på. Tack! Vi tillsammans har verkligen gett allt.

Igår så nära efter en nästintill perfekt säsong med 67 poäng, men idag ändå så långt borta. Kanske något filosofiskt, men jag antar att det bara blir så efter en natt utan sömn. Måhända att någon kommer reagera över att jag är en dålig förlorare (vilket jag kanske är), men detta handlar inte om det. Falkenbergs FF har under två års tid byggt upp ett lag med goda relationer, en spelidé som handlar om att kunna driva sin egen fotboll, en passningsorienterad fotboll, med teknik, finess och framförallt att kunna dominera matchbilder. Igår gavs vi inte den möjligheten. Med alla krav som finns på oss föreningar om hur en arena ska se ut, hur utveckling av fotboll ska bedrivas, och så vidare. Trots detta godkänns en fotbollsplan med uppenbar skaderisk. Matchen skulle aldrig spelats. Punkt slut.

Kärleken till svensk fotboll fick sig en rejäl törn. Men kärleken till FFF stärktes. Den magiska inramningen på Falcon Alkoholfri Arena, alla supportrar som vallfärdade till Skövde, med ett driv och en enorm vilja att FFF ska lyckas. Ni förtjänar framgång och ni kommer vara viktiga i FFF:s framtida framgångar. För de kommer!

Jag kan inte undgå att kommentera dagens krönika som Mikael Martinsson skrivit: ”Förtrollningen är bruten för alltid”
Fotboll handlar sällan om förtrollning. Den handlar om gemenskap, trygghet, glädje, kontinuitet, starka relationer, hårt arbete samt bra människor som vill göra sitt bästa varje dag. Alla dessa ingredienser har FFF. Och möjligtvis kommer vi förtrolla många på fotbollsplanen. Jag är ledsen idag, men inte orolig. Idag behöver vi gräva djupt inom oss själva. Hitta all energi vi kan och bara bli starkare. Det kommer vi bli!

Till alla er barn och ungdomar, sponsorer, supportrar, medlemmar, spelare och ledare som drömmer om elitfotboll i Falkenberg: Fortsätt dröm, vi kommer snart lyckas.