Falkenbergs FF tappade en 2-1-ledning till förlust borta mot BK Häcken i U21-allsvenskan. Men tränaren Jonas Axeldal är ändå väldigt imponerad av lagets insats.

Hemmalaget tog ledningen efter 37 minuter. I paus ledde BK Häcken med 1-0, men det skulle det bli ändring på i andra halvlek. Christoffer Carlsson kvitterade på straff i 54:e minuten och knappt 20 minuter senare tryckte Oskar Christiansson påpassligt in ett ledningsmål för de gulvita. I 77:e minuten kvitterade Hisingslaget och fyra minuter senare tog de också ledningen. FFF var mycket nära att kvittera på nytt. Med sju minuter kvar av ordinarie tid tilldömdes FFF sin andra straff i matchen. ”Stoffe” klev fram igen men denna gång räddades straffen. BK Häcken vann U21-mötet i Göteborg med 3-2.

– Jag tycker att vi gör den bästa U21-matchen som jag har varit med på. Vi hade högt tempo och bra press-spel, berömmer tränaren Jonas Axeldal.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Melker Larsson, Mohammad Ahmadi (K), Jonatan Falk – Rasmus Fridolf, Godwin Aguda, Christoffer Carlsson, Umar Bala Muhammed – Lorik Ademi – Kwame Kizito, Oskar Christiansson.