Norrby IF
Det blev dessvärre ingen ny seger Falkenbergs FF, trots en tidig ledning borta mot Öis. Matchen slutade 1-1 efter att lagen förvaltat varsin straff.

FFF gjorde en ändring i startelvan jämfört med segermatchen mot Landskrona. Linus Borgström tog hand om platsen till höger i backlinjen istället för Mahmut Özen. FFF skulle komma att få en kanonstart på matchen på Gamla Ullevi. Efter en dryg minuts spel fälldes Adam Bergmark Wiberg i straffområdet och FFF fick för ovanlighetens skull med sig en straffspark. ”ABW” klev själv fram och gjorde inget misstag mot sina forna lagkamrater. FFF var i tidig ledning. FFF fortsatte att spela bra och hade bud på fler mål, men drabbades tyvärr också av två skador under första halvlek. Adam Eriksson klev av efter 24 minuter och ersattes av Mahmut Özen och i 37:e minuten kom Tobias Englund in i Axel Noréns ställe. FFF hade två stora möjligheter att utöka sin ledning. Först fick Oliver Hintsa ett fint läge efter ett bra anfall, men skottet räddades säkert av Fredrik Andersson. Ännu närmare var det på övertid då Adam Bergmark Wiberg blev helt fri och försökte runda Andersson, men ”ABW” kom lite ur vinkel och avslutet täcktes till hörna. FFF var i ledning med 1-0 i paus, även om det mycket väl kunde ha stått 0-2 på resultattavlan.

”ABW” hade två skottlägen tidigt i andra halvlek, men träffade inte mål. Efter en timme kvitterade tyvärr hemmalaget. Tobias Karlsson rev ner en hemmaspelare och Öis tilldömdes en straff. Skyttekungen Ajdin Zeljkovic stegade fram och sköt in kvitteringen. Efter det hade FFF svårt att få till något etablerat spel och hade inte särskilt stort bollinnehav. Med 18 minuter kvar av ordinarie tid gjorde FFF ett trippelbyte. Nsima Peter, Linus Dahl och Christoffer Carlsson kom in samtidigt som Oliver Hintsa, Melker Nilsson och Anton Wede gick ut. I 79:e minuten hade FFF en ypperlig chans att återta ledningen, men giganten och tillika lagkaptenen Ludvig Öhmans nick efter hörna smet utanför. Istället fick Öis en stor chans i 90:e minuten. Ajdin Zeljkovic lämnades helt ensam och fick ett friläge, men anfallarens avslut gick tack och lov utanför bortre stolpen. Det blev en poäng för FFF mot Öis, efter en bra första halvlek och en sämre andra halvlek. FFF vann skottstatistiken med 11-10.

– Vi gjorde återigen en bra första halvlek försvarsmässigt. Jag tycker att vi fick matchen dit vi ville med vårt presspel. Vi störde Öis i deras uppbyggnadsspel precis som vi pratat om och fick även en del bra omställningsmöjligheter. Jag tycker att vi ledde rättvist. Första halvlek blev lite stökig då vi tvingades till två byten, men med de förutsättningarna är jag nöjd med första halvlek. Jag tycker att vi började andra halvlek på samma sätt och det kändes som att vi hade ganska bra kontroll. Tyvärr fick de kvittera på en straff som kom lite ifrån ingenstans, säger huvudtränare Tobias Tuvesson och fortsätter:
– I andra tycker jag att vi började slarva i vårt anfallsspel i både etablerat spel och i vårt omställningsspel. Vi var inte tillräckligt bra i tekniska moment och i vårt passningsspel vilket gjorde att vi tyvärr inte kunde skapa chanserna vi ville. Istället blev vi nedtryckta ju längre matchen gick. Som matchen slutade så är jag glad över att vi fick en poäng med oss men jag tycker faktiskt att vi slarvade bort två poäng! Vi borde ha vunnit denna match. Nu får laget lite välbehövlig ledighet och sen ska vi förbereda oss för sex cupfinaler där vi ska göra allt för att ta de poäng vi behöver!

Så startade FFF:
Viktor Noring – Linus Borgström, Axel Norén, Ludvig Öhman, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Anton Wede, Melker Nilsson, Samuel Adrian – Oliver Hintsa, Adam Bergmark Wiberg.