IF Centern
Leonardo Farah Shahin har blivit uttagen i Libanons landslag. Den 20-årige anfallaren åker imorgon och är redo för A-landslagsdebut. VM-kvalmatcher mot Australien stundar.

Leonardo Farah Shahins byte av landslag, från Sverige till Libanon, har godkänts av FIFA och ”Leo” är därmed redo för A-landslagsdebut.
– Allt är löst med alla papper, det känns otroligt skönt. Jag är såklart väldigt stolt över att bli uttagen för första gången i officiella sammanhang, säger Leonardo Farah Shahin, som tidigare har varit med på ett läger med landslaget.

Vad har du för förhoppningar? Hur skulle det vara att få debutera?
– Det är VM-kval mot Australien så självklart förväntar jag mig två tuffa matcher där vi kommer få jobba hårt som lag. Att få göra min debut hade såklart varit ett jättestort ögonblick i min karriär. Det är något som jag hoppas på, säger ”Leo” förväntansfullt.

Han åker imorgon och kommer hem den 28 mars, det vill säga dagen innan seriepremiären hemma mot FC Trollhättan.
– Självklart blir det en speciell förberedelse men jag tror och hoppas på att jag kan komma tillbaka i bra form och vara redo till seriepremiären, säger anfallaren.

Lycka till, ”Leo”!