Mittfältaren/mittbacken Linus Dahl har skrivit på ett nytt avtal med Falkenbergs FF. Det nya kontraktet är på ett plus ett år.

Linus Dahl kom till FFF från Ljungskile SK inför den gångna säsongen. Men återkommande skadeproblem gjorde att han var otillgänglig under långa perioder. Han stannade på nio matcher, varav fyra från start, och ett mål (en tjusig nick borta mot GIF Sundsvall) i superettan. Nu är den gänglige 26-åringen skadefri och revanschsugen. Han har signerat ett kontrakt på ett plus ett år.
– Det känns jättebra att ha skrivit på. Jag har trivts bra både i staden och i klubben trots ett tufft år för föreningen och mig personligen. Mina förhoppningar är att 2022 ska bli ett väldigt mycket mer positivt år. Jag hade min roligaste fotbollssäsong 2019 när jag var med och vann division 1, vilket hade varit fantastiskt att få uppleva i år igen, säger Linus Dahl.

Nye sportchefen David Svensson är nöjd med lösningen.
– Linus fick tyvärr inte möjlighet att göra sig själv rättvisa under fjolåret på grund av skador som höll honom borta från planen under stora delar av säsongen. Under hösten kom han tillbaka och gjorde flera bra insatser för oss. Med sin rutin och sina ledaregenskaper förväntar jag mig att Linus kommer visa vägen för sina lagkamrater och han har dessutom en fysik och tuffhet i sitt spel som kommer bli viktig för oss. Vi är väldigt glada över att Linus har skrivit på ett nytt kontrakt med FFF, säger David Svensson.