Laholms FK
Falkenbergs FF har gjort klart med ytterligare två spelare inför säsongen 2022. Anfallaren Oskar Christiansson och målvakten Nadeem Omar har kritat på för två respektive ett år.

Nadeem Omar är landslagsmålvakt för Irak. 20-åringen har hittills en U19-landskamp och två U23-landskamper på cv:t. Idag har han undertecknat ett nytt ettårskontrakt med FFF. Han kommer därmed tampas med Tim Erlandsson om platsen mellan stolparna.
– Det känns bra att förlänga. Falkenberg är hemmaplan och jag vill göra något här innan jag ska vidare i karriären, så det känns som rätt beslut, säger Nadeem Omar.

Oskar Christiansson har öst in mål för FFF:s P19-lag. I somras skrev han på ett lärlingskontrakt med klubben. Under året gjorde han också debut i superettan genom ett inhopp borta mot Gais. 19-åringen har nu skrivit på ett tvåårskontrakt med FFF.
– De känns jättekul att det äntligen är klart. Det är något man sett fram emot och haft som mål under hela året, och att det äntligen är klart känns jättespännande och bra, säger Oskar Christiansson.
Detta är alltså ett rent seniorkontrakt.
– Skillnaden med förra kontraktet är att detta är ett längre kontrakt och att jag nu bara kommer lira med A-truppen och tillhöra dem, säger strikern.

FFF:s nytillträdde sportchef David Svensson är nöjd med påskrifterna.
– Vi är glada att både Nadeem och Oskar har skrivit på kontrakt med Falkenbergs FF. Det är två unga och motiverade falkenbergskillar vars utveckling ska bli mycket intressant att följa framöver. Jag vet att de kommer jobba hårt och bidra till att göra laget starkt, såväl på som utanför planen, säger David Svensson.