IF Centern
21-årige mittfältaren Lucas Sibelius kommer att representera Falkenbergs FF även de kommande två åren.

Under år 2022 blev det 22 framträdanden, varav tio från start, för Lucas Sibelius i division 1 södra. I år ökade speltiden i serien från 971 minuter till 1360. Han medverkade i samtliga 30 seriematcher och startade i 14 av dem. Hans första seriemål i FFF-tröjan kom i 6-0-segern hemma mot Ahlafors IF. Poängmässigt bidrog Lucas totalt med fem mål och två assist. Nu har han kritat på för ytterligare två i Falkenbergs FF.
– Det känns jättebra att få det klart och jag är redan laddad för att dra igång igen. Jag trivs otroligt bra i klubben, är otroligt revanschsugen och vill hjälpa klubben att ta sig tillbaka till eliten igen, säger Lucas Sibelius och går in på sina personliga målsättningar:
– Jag vill fortsätta min utveckling och spela så mycket som möjligt och hjälpa laget att nå våra målsättningar.

FFF:s sportchef David Svensson är glad över att mittfältaren blir kvar i Gulvitt.
– Lucas är ytterligare en av våra många spelare som tagit stora kliv under de senaste säsongerna och han har gjort fler och fler framträdanden i startelvan. Det är en riktig vinnarskalle som alltid ger hundra procent och det är mycket glädjande att han fortsätter hos oss två år till, säger David Svensson.