Getinge IF
Högerbacken Mahmut Özen, 32, har förlängt sitt kontrakt med Falkenbergs FF med två år. Därmed är ytterligare en viktig pusselbit på plats i 2021 års lagbygge.

Mahmut Özen kom till Falkenbergs FF inför 2017 års säsong och har gjort 58 seriematcher för klubben i allsvenskan och superettan. Under 2020 tog han sig tillbaka från sin andra korsbandsskada och gjorde åtta allsvenska matcher under hösten. Nu har han undertecknat ett nytt tvåårskontrakt med Falkenbergs FF.
– Mahmut är en mycket bra fotbollsspelare och en personlighet i omklädningsrummet. Vi är glada över att han har skrivit på för ytterligare två år i den gulvita tröjan. Mahmut kommer med sin rutin och erfarenhet att ha med oss på plan i vårt mål för 2021, säger sportchef Håkan Nilsson.

Falkenbergssonen är väldigt glad över kontraktsförlängningen. Det var detta han hela tiden ville.
– Det känns bra. Skönt att det är klart och bara kunna fokusera framåt, göra en bra försäsong och påbörja vägen tillbaka till allsvenskan, för det förtjänar denna stad! Jag förlänger för jag trivs med klubben och människorna där. Jag är från Falkenberg i grund och botten och vill hjälpa klubben så gott jag kan, säger Mahmut Özen.
I slutändan var det ett lätt val att välja att skriva på.
– Jag trivs med människorna och klubben har ambitioner om att spela i allsvenskan igen och jag kände att jag vill vara med på den resan igen, säger högerbacken.

Foto: Linus Folkesson