Ariana FC
Som vi meddelade förra veckan har vi – efter de lättade restriktionerna – haft som mål att kunna välkomna alla säsongskortsinnehavare till nästa match. Glädjande är att så blir fallet och att vi nu börjar boka in dessa på platser på Falcon Alkoholfri Arena.

Den 1 juli höjdes maxtaket för antalet sittande åskådare på evenemang till 3 000 personer. Tack vare detta kan vi nu äntligen bjuda in våra cirka 960 säsongskortsinnehavare till match på arenan. Med tanke på restriktioner och avstånd som måste hållas är detta det högsta antal som vi kan få in till matchen mot Jönköpings Södra den 20 juli. Därför kommer inga lösbiljetter att säljas till just denna match. Hur det blir framöver beror helt på rådande restriktioner och direktiv från Regeringen och Folkhälsomyndigheten.

Alla som har angett en mailadress får biljettinformation gällande de tre kommande hemmamatcherna via mail. Skulle du inte ha mottagit ett mail (kolla för säkerhets skull också så att det inte hamnat i skräpposten) innan den 16 juli ber vi dig att kontakta oss på biljett@falkenbergsff.se. De säsongskortsinnhehavare som inte har kopplat en mailadress till sitt säsongskort kommer att kunna hämta ut sin biljett i biljettkassan under matchdagen. Då vi har prioriterat att få in så många supportrar som möjligt kommer vi att boka in alla med säsongskort på andra platser än tidigare. Om du inte har möjlighet att gå på matchen eller inte känner dig helt frisk är det bra att veta att biljetten inte är personlig och kan överlåtas till en annan person.

Vi hoppas att ni är extremt laddade inför att gå på match igen och kommer göra ert yttersta för att ge Falkenbergs FF bästa möjliga stöd!