Qviding och Falkenbergs FF delade på poängen på Valhalla i vårsäsongens sista match. Mötet slutade 2-2. FFF:s mål gjordes av Agnes Juraskovic och Tuva Persson.

Ida Alexandersson gav hemmalaget ledningen efter 38 minuter. FFF kom tillbaka och kvitterade i 45:e minuten genom Agnes Juraskovic. En knapp kvart in i andra halvlek återtog Qviding ledningen efter mål av Stella Andersson. Men FFF reste sig på nytt och gjorde 2-2 med 20 minuter kvar av ordinarie tid. Tuva Persson lobbade snyggt in målet, som visade sig bli poänggivande. Matchen slutade nämligen 2-2. Efter en tuff trend tog FFF poäng igen.
– Vi gjorde en riktigt bra match idag. Tjejerna krigade på i 90 minuter och med lite flyt så hade vi tagit tre poäng. YWP hejade på oss och gav oss extra krafter. Så himla kul. Nu tar vi vila och laddar upp för hösten där vi ska börja skörda segrar. Trevlig sommar från oss alla till er alla, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.

Så startade FFF:
Milla Svensson – Dilara Karabaxhak, Ebba Nilsson, Nora Juraskovic, Felicia Bergbom – Emma Larsson, Molly Qvarford, Tuva Persson, Tuva Ullstadius – Agnes Juraskovic, Stina Wisén.