Anfallaren Taylor Silverholt förstärker Falkenbergs FF under hösten. 21-åringen lånas in från Mjällby AIF resten av säsongen.
– Det känns väldigt bra och det ska bli riktigt kul att komma igång med laget, säger Taylor Silverholt.

Taylor Silverholt har BK Astrio som moderklubb och har representerat Sverige i tre U17- och två U19-landskamper. Han spelade också ungdomsfotboll i Halmstads BK. 2018 tog han steget till Mjällby AIF, som han har representerat i såväl division 1 som i superettan och allsvenskan. Nu lånas han in av Falkenbergs FF.
– Jag har mött Falkenbergs FF många gånger under ungdomsåren med både BK Astrio och Halmstads BK. Det är en förening som har många säsonger i allsvenskan samt superettan, en målmedveten förening som alltid vill bli bättre, säger Taylor Silverholt.
Han har fått goda intryck av klubben.
– Det är en väldigt bra förening, som tror mycket på ungdomar och ställer höga krav på alla. FFF spelar väldigt fin och rolig fotboll och ett spel som kan passa mig väldigt bra, säger anfallaren.
Han beskriver sin spelartyp enligt följande:
– Jag är en snabb, tvåfotad spelare som har näsa för mål och jobbar hårt för laget.
Taylor är på det klara med vad han vill tillföra till FFF.
– Jag vill bidra med många poäng och kunna hjälpa Falkenbergs FF tillbaks till superettan. Med denna kvalitén i truppen så ser jag inga problem med att kunna ta sig upp igen, säger Taylor Silverholt.

Sportchef David Svensson är glad över att Taylor spelar för FFF kommande månader.
– Det känns väldigt bra att vi kunde få till denna lösning med Mjällby och Taylor, med ett lån säsongen ut. Taylor har fina offensiva egenskaper och ett bra driv i steget och vi ser att det är en spelare som vi kan använda på flera olika positioner. Det innebär att vi ökar våra offensiva valmöjligheter och samtidigt spetsas konkurrensen i truppen till ytterligare, säger sportchefen.