Getinge IF
Klockan 19.00 ikväll spelar Falkenbergs FF en viktig match hemma mot Landskrona och fri entré gäller! Redan nu kan ni läsa matchens programblad och ta del av motståndarkollen.

I programbladet kan ni bland annat läsa intervjuer med mittfältaren Melker Nilsson och lojale supportern Andy Karlsson samt annan matnyttig information och förutsättningar inför drabbningen. Passa också på att läsa på lite om motståndaren Landskrona. Nedan kan ni ta del av vår motståndarkoll.

Fem senaste bortamatcherna:
GIF Sundsvall – Landskrona 1-0
Brage – Landskrona 1-0
Värnamo – Landskrona 2-0
Helsingborg – Landskrona 2-1
Västerås – Landskrona 3-1

Nyförvärv under sommaren:
Jacob Blixt, Österlen FF, mittfältare
Camil Jebara, uppflyttad, anfallare

Spelare som lämnat under sommaren:

Landskronas placeringar senaste fem omgångarna:
Omgång 21: 6
Omgång 20: 4
Omgång 19: 5
Omgång 18: 4
Omgång 17: 3

Flest mål för Landskrona i superettan 2021:
1. Filip Ottosson, Kevin Jensen och Robin Hofsö (4)
2. Linus Olsson (3)
3. Filip Olsson, Melker Heier och Viktor Wihlstrand (2)

Flest assist för Landskrona i superettan 2021:
1. Filip Olsson (4)
2. Filip Ottosson och Kevin Jensen (3)
3. Robin Hofsö och Alexander Tkacz (2)

Tränare:
Landskronas tränare heter Billy Magnusson och tog över Landskrona 2019 efter att ha varit assisterande tränare för Halmstads BK 2017 och 2018. Han har varit i Landskrona BoIS förut, både som spelare, ungdomstränare, assisterande tränare och som tillfällig huvudtränare de sista tre matcherna 2015.

Sammanställningen är gjord av Emil Sahlin. Och programbladet hittar ni även i vår app Falkenbergs FF Live.

Trevlig läsning! Ikväll går vi för tre poäng!