IF Böljan
Rasmus Fridolf gör en permanent övergång till IF Böljan. Dessutom skriver FFF ett samarbetsavtal med klubben kring Gustav Lillienberg, vilket gör att målvakten kan få speltid i båda klubbarna.

Allsidige mittfältaren Rasmus Fridolf gjorde ett framträdande för FFF i allsvenskan 2020 och ett i superettan 2021. Sedan 2022 har han noterats för sex inhopp i division 1 södra. Nu går han till division 3-laget IF Böljan.
– Det fanns ett intresse från Böljans sida redan i vintras och vi hade en dialog med Rasmus om det men kom då fram till att köra vidare här hos oss. Nu i sommar har vi haft nya samtal och eftersom alla parter var positiva så beslutade vi att göra en permanent övergång. Vi tackar Rasmus för hans tid i Falkenbergs FF och önskar honom ett stort lycka till i IF Böljan, säger FFF:s sportchef David Svensson.

Målvakten Gustav Lillienberg anslöt till FFF från IFK Göteborg inför denna säsong. Nu får han möjlighet till speltid i både FFF och IF Böljan. På så sätt får han större möjlighet att få matchminuter.
– Vi har tre väldigt duktiga målvakter i truppen och det är vi glada för. Konkurrensen om målvaktsposten är tuff och för Gustavs del känner vi att det är viktigt för honom att få möjlighet att kontinuerligt spela seniormatcher. Därför har vi valt att skriva ett fotbollsutvecklande föreningssamarbete med IF Böljan vilket innebär att Gustav kan representera båda föreningarna. Han kommer fortsätta träna med oss i största möjliga utsträckning och därutöver även vara med på Böljans träningar ett par gånger i veckan, säger David Svensson.