IF Centern
Tim Erlandsson kom till FFF inför säsongen 2020 och har varit en av division 1 södras bästa målvakter de senaste två åren. Nu lämnar han klubben efter fyra säsonger.

Tim Erlandsson fick en tuff start i FFF. Han höll nollan i cupsegern över HBK men ådrog sig senare en svår korsbandsskada och flera bakslag som ledde till ytterligare ingrepp. 2021 gjorde han sina första seriematcher i FFF-tröjan, då i superettan. 2022 startade han 25 matcher och gjorde en kanonsäsong innan ytterligare en korsbandsskada hindrade honom från spel. Denna gång gick rehaben betydligt smidigare och han kunde göra comeback i serien redan innan sommaruppehållet. Sammanlagt blev det 17 seriematcher i år. Efter fyra säsonger i FFF väljer Tim nu att skriva på för sin moderklubb Halmstads BK.

– Det är med ett tungt hjärta jag meddelar att det är dags för mig att lämna Falkenbergs FF. Det är en förening där jag trivts väldigt bra och känt mig hemma från första till sista stund. Vi har haft ett lag med fina grabbar, ett ledarteam som har jobbat hårt för att få ut maximalt av oss spelare, samt folk inom föreningen som brinner för klubben och gör allt för att Falkenbergs FF ska nå framgång, säger Tim Erlandsson och fortsätter:
– Jag vill tacka alla inom föreningen för att ni tog emot mig med öppna armar och, trots tuffa perioder med skador, har stöttat mig och gett mig energi till att fortsätta kämpa och komma tillbaka ännu starkare. Tack till er supportrar som alltid funnits där och stöttat oss. Ett extra tack till Håkan Nilsson som gav mig möjligheten att komma till Falkenberg efter en tuffare period i mitt liv. Även ett stort tack till Björn Nordberg som hjälpt mig att utvecklas som målvakt. Jag kommer alltid se tillbaka på min tid i Falkenbergs FF med glädje och jag önskar föreningen stort lycka till i framtiden. Jag är övertygad om att FFF snart är tillbaka där föreningen hör hemma. Vi ses på arenan i framtiden!