Torslanda IK
Tobias Karlsson har gjort nära 350 matcher i FFF-tröjan. Och fler kommer det att bli. ”Tobbe” har idag signerat ett nytt ettårskontrakt med Falkenbergs FF.

Mittbacken från Hälsö kom till FFF redan 2011 och har varit klubben trogen sedan dess. I år noterades han för 22 seriematcher och ett mål. Han startade också de båda kvalmatcherna mot ÖFK. Tobias Karlsson ville inte avsluta karriären med ett förlorat kval till superettan. ”Tobbe” är rejält laddad för år 2023.
– Känslan är revansch. Jag tycker att vi inte fick betalt för den prestation vi levererade under året och jag är otroligt motiverad och revanschsugen på att göra ett liknande år med ett annorlunda slut, säger mittbacken.

Sportchef David Svensson är nöjd över att ännu en viktig pusselbit är på plats i lagbygget.
– Det är mycket glädjande att Tobias skriver ett nytt kontrakt med Falkenbergs FF och att vi får se honom i den gula tröjan även 2023. Hans egenskaper och rutin är viktig för oss. ”Tobbe” är en kulturbärare som med sin inställning kommer se till att vi upprätthåller en hög nivå i allt vi gör och därmed fortsätter utveckla laget och göra oss ännu bättre kommande säsong, säger David Svensson.