Arenanamnet Falcon Alkoholfri Arena blir kvar i minst två år till. Det står klart då partnern Carlsberg har skrivit på ett nytt tvåårsavtal med Falkenbergs FF.

Det innebär bland annat att rättigheten till arenanamnet Falcon Alkoholfri Arena förlängs med ytterligare två år. Carlsberg har under många år varit en viktig partner till Falkenbergs FF och föreningen är mycket glad över det förnyade samarbetsavtalet.

Falkenbergs FF:s klubbchef Patrik Lundgren kommenterar det nya tvåårsavtalet:
– Först och främst är jag väldigt glad och tacksam gentemot Carlsberg Sverige. Falcon Alkoholfri Arena har blivit ett landmärke i Falkenberg. Arenanamnet har också blivit känt över hela fotbolls-Sverige och synonymt med Falkenbergs FF. Vi är väldigt tacksamma för vårt samarbete som bidrar till vår fortsatta utveckling inom hela Falkenbergs FF.

Kim Andersson på Carlsberg är också tillfreds med avtalet.
– Att Carlsberg Sverige genom varumärket Falcon fortsätter att engagera sig i Falkenbergs FF och Falcon Alkoholfri Arena är både en självklarhet och något vi är mycket glada och stolta över. Vi hoppas såklart att detta samarbetsavtal ger klubben bästa möjliga förutsättningar för att återvända till elitfotbollen, men även att det hjälper till med grunden för den fina ungdomsverksamheten som finns i klubben, säger han.

Foto: Eric Nilsson