IF Centern
Ytterbacken William Borgryd flyttades upp i A-truppen under försäsongen. Nu står det klart att han förlänger kontraktet över nästa år.

Han debuterade i division 1 södra i hemmamatchen mot Oskarshamns AIK. Även nästa år kommer han att tillhöra FFF:s A-trupp.
– Det känns skitkul och skönt att man kan lägga allt det åt sidan nu och bara ställa in sig på återstarten igen, säger William Borgryd.
Vad känner du att du har lärt dig i år och vad har du för förhoppningar med 2024?
– Jag har lärt mig mycket. Det gäller att tänka på detaljer för att hålla sig hel när det kommer till allt runt fotbollen som kost och sömn. Sen har det varit lärorikt och bra för mig att träna bara med A-laget mestadels denna säsong. Nästa säsong är min största målsättning att få mer speltid, säger 19-åringen.
Han tror hårt på lagets möjligheter att lyckas.
– Jag tror chanserna är goda för en uppflyttning, säger William Borgryd.

David Svensson är nöjd över att den unge ytterbacken stannar minst ett år till.
– Sedan sommaren har William tränat fullt ut med A-laget och det känns bra att vi nu har skrivit ett nytt avtal över nästa år. William är en spännande och offensiv ytterback som är skicklig med båda fötterna och han har alla möjligheter att ta stora kliv framåt under kommande säsong, säger David Svensson.