Frillesås FF
Skicklige högerbacken Linus Borgström blir kvar i Falkenbergs FF. 22-åringen är klar för ytterligare ett år i gulvit dress.

Intresse från klubbar högre upp saknades inte men Linus Borgström, som under den gångna säsongen producerade fyra mål och fem assist framåt, har glädjande nog valt att stanna i Falkenbergs FF.
– Det känns superbra. Det är något som både jag och klubben har velat få klart ett tag nu, så det känns grymt. Det hade någonstans känts fel att lämna i det läge vi som klubb och lag är i. Vi har byggt upp något väldigt bra dessa två senaste säsongerna som jag vill ska fortsätta i samma riktning, säger Linus Borgström.
Vad har du för förhoppningar med nästa säsong, både för lagets och egen del?
– Förhoppningen är att vi ska fortsätta på samma spår som vi gjort men lite bättre, förhoppningsvis får vi avsluta säsongen lite roligare. För egen del så är målet såklart att utvecklas och vinna så många matcher så möjligt, säger skånepågen.

FFF:s sportchef David Svensson är glad över att Linus Borgström blir FFF trogen.
– Vi är väldigt nöjda med att Linus fortsätter i Falkenbergs FF i minst ett år till. Han har gjort tre bra säsonger hos oss och i Linus har vi en duktig och följsam försvarsspelare som också utvecklat sitt offensiva spel, vilket hans fyra mål vittnar om. Det känns gott att ytterligare en viktig del i lagbygget inför kommande säsong nu är på plats, säger David Svensson.