IF Centern
Falkenbergs FF var oerhört nära att få in en kvittering fram till 2-2 i slutet, men superettan-laget Helsingborgs IF höll undan och vann träningsmatchen med 2-1. FFF:s mål gjordes av Melwin Kocanovic, efter en assist från Nsima Peter.

HIF var det bättre laget i den första halvleken. Laget skapade flera fina målchanser och tvingade Anton Andersson till starka ingripanden. I 31:a minuten var han chanslös när Erwin Gigovic krutade in 1-0 till hemmalaget. Godwin Aguda hade ett direktskott över ribban, men i övrigt hade FFF svårt att skapa målchanser. HIF ledde med 1-0 i paus och det ska sägas att underläget kunde varit större om det inte vore för starkt målvaktsspel av Anton Andersson.

I andra halvlek kom FFF in mer i matchen och hade några halvluriga anfall. Men det ska sägas att HIF också hade möjligheter. Andra halvlek var mållös fram tills den 88:e minuten då Lukas Kjellnäs pangade in 2-0 efter passivt försvarsspel från FFF:s sida. Men FFF skulle komma att stå för en urstark forcering. Först reducerade Melwin Kocanovic med ett fint avslut. Passningen stod inhopparen Nsima Peter för. Och i matchens slutsekunder var en annan inhoppare, nämligen Solomon Eneojo, på vippen att pricka in 2-2, men då räddades avslutet. HIF vann med 2-1.

Melwin Kocanovic anser att han tog revansch på sig själv i och med fullträffen.
– Det var framförallt skönt efter en dålig passning innan 0-2 som gjorde att de fick tryck på oss och gjorde mål.
Hur vill du beskriva målet?
– Jag fick bollen av Nsima, från nere vid hörnflaggan, och hamnade en mot en. Jag gjorde en kroppsfint, gick till vänster och avslutade vid första stolpen. Det var absolut väldigt skönt att se den gå in, säger 17-åringen.
Vad tycker du om lagets insats?
– Jag tycker att vi kämpade på bra och hade en del fina anfall, men Helsingborgs IF var strået vassare idag, säger Melwin Kocanovic.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Noel Hansson, Nils Bertilsson – Rasmus Andersson, Christoffer Carlsson, Lucas Sibelius, Oskar Lindberg – Godwin Aguda, Isaac Shears