Torslanda IK
Yttermittfältaren Alicia Johansson är klar för FFF. 20-åringen kommer närmast från Valder.
– Det känns jättebra och väldigt roligt, säger nyförvärvet.

Alicia Johansson har spelat i FFF tidigare.
– Jag började i Stafsinge. Sedan gick jag över till Böljan. Jag började därefter i FFF. Sedan tog jag lite paus från fotbollen och sedan spelade jag i Valder. Och nu är jag tillbaka i FFF, säger hon med ett leende.
Hon beskriver sig som spelare:
– Jag skulle säga att jag är en fysisk spelare med ganska bra spelförståelse. Jag gillar att spela offensivt. Jag har spelat vänsteryttermittfältare i Valder.

Alicia har höga mål med sin tid i FFF.
– Målet är att komma så högt upp som möjligt i tabellen tillsammans med de andra tjejerna och ha en rolig tid. Jag känner i princip alla. Det är en del gamla lagkamrater och en del nya. Det är många som jag känner sedan tidigare.
Hon har haft bra samtal med huvudtränare Robin Östlind.
– Jag har fått ett jättebra intryck av Robin. Han är jättehärlig och det ska bli intressant att se hur han lägger upp det. Det ser jättebra ut.

Vid sidan av planen jobbar hon som gymnastiklärare och på Nordic Wellness.
– Jag gillar att gymma och har tyckt att gymnastik har varit roligt sedan jag var liten.
Vad har du för drömmar med fotbollen?
– Just nu är det att komma upp i division 2 med FFF. Annars är det att komma så långt som möjligt och förhoppningsvis spela lite högre upp igen. Nu ser jag mest fram emot att starta igång och spela matcher. Det ska bli riktigt kul! säger Alicia Johansson.

Sportchef Christer Helgesson är glad över nuförvärvet.
– Jag är väldigt nöjd över att få in Alicia i laget. Hon är en mycket duktig spelare och kommer att tillföra mycket både sportsligt och socialt till gruppen, säger han.

Varmt välkommen, Alicia!

Text & foto: Eric Nilsson