Torslanda IK
Falkenbergs FF:s damlag ångar på. Under måndagskvällen mötte FFF för första gången LGM på Falcon Alkoholfri Arena. Det slutade med en 8-0-seger för FFF.

Det var aldrig något snack om saken. FFF var det bättre laget i derbyt matchen igenom. Redan efter 15 minuter visade resultattavlan 3-0.
– Vi gjorde en jättebra match spelmässigt och satte en hög press redan från start, vilket gjorde det svårt för LGM. Hela inramningen idag var fantastisk där FFF fick bjuda in LGM till spel på arenan – med lineup på ett proffsigt sätt. Att alla dessa tjejer från Falkenberg får vara med om detta känns både viktigt och oerhört kul, säger sportchefen och tränaren Fredrik Wisén.

Nora Landén och Linn Albrektsson blev tvåmålsskyttar. Felicia Bergbom, Paula Eliasson, Stina Wisén och Dilara Karabaxhak gjorde ett mål vardera.
– Extra plus denna match ger vi till Nora Landén, Isa Sundén, Dilara Karabaxhak, Elli Bernhard och Stella Wassholm i vår backlinje. De var superstabila idag, säger Fredrik Wisén.

FFF toppar division 4 efter att ha vunnit samtliga fyra matcher så här långt. Damlaget har gjort 34 mål och endast släppt in tre stycken.

Foto: Svempa Mjöberg