Norrby IF
Damlaget gick under söndagen vidare i DM efter stor dramatik. Matchen mot IFK Fjärås på Falcon Alkoholfri Arena blev en riktig nagelbitare och det var FFF som fick det sista ordet.

Det var FFF som tog kommandot i den sista gruppspelsmatchen i DM. Måltjuven Stina Wisén gav de gulvita ledningen efter 33 minuters spel. Men IFK Fjärås replikerade. Gästerna kvitterade strax före pausvilan och tog också ledningen precis i början av andra halvlek. Stina Wisén kvitterade i 55:e minuten men IFK Fjärås tog ledningen på nytt sju minuter senare. När klockan tickade upp mot 92 minuter visade Klara Helgesson stor vilja och satte dit 3-3-bollen i matchens sista anfall. Stor glädje utbröt då målet såg till så att FFF vann gruppen före IFK Fjärås, Varbergs Bois och SRG Himledalen.

– Oj oj oj, vilken match våra tjejer gjorde idag! Det var en dramatik som man sällan skådat. Och sicken storm av glädje det blev! För övrigt så svängde matchen rejält med rolig och bra fotboll där samtliga spelare visade hur laget tillsammans kan lyfta sig genom att spela, jobba och ge understöd till varandra, grymt jobbat! Det var ett så välförtjänt slutresultat, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén stolt.