Varken Milla Svensson eller Alice Larsson kom till spel mot Fjärås. Då ställde sig utespelaren Nora Juraskovic i mål och stod för en stark insats. Storspelet var nära att räcka till poäng. Fjärås vann till slut med 2-1.

Hon höll målet fritt från påhälsning i första halvlek. Stina Wisén gav FFF ledningen. Dessvärre kunde Fjärås vända och vinna i andra halvlek.
– Vi kom till match utan målvakt på grund av jobb och sjukdom. Men det löste vi genom att ställa matchens lirare i Nora Juraskovic. Vi gjorde 1-0 30 minuter in i matchen. Stina Wisén drog in den på volley från en position strax framför straffpunkten. Det var en riktigt fin och precis hörna av Agnes Wederbrand. Vi hade tuffa några minuter där Fjärås gjorde 1-1 och efter det fick Agnes Juraskovic sitt andra gula. Lite hårt dömt enligt mig. Sedan gjorde de 2-1. Efter det pressade vi på och skapade några halvchanser. Tjejerna gjorde en riktigt bra match både spelmässigt och med en härlig inställning, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Startelvan:
1. Nora Juraskovic