Getinge IF
Klockan fyra imorgon eftermiddag ställs FFF mot toppkonkurrenten Ljungskile SK på bortaplan. FFF är laddat till tusen och har för avsikt att göra en riktigt bra prestation.

– Allt är preppat och klart. Det är skönt när sista träningen inför matchen är klar, för då har vi gjort det vi kan och förberett killarna på bästa sätt. Det har varit hög kvalité på träningarna på sistone, säger Christoffer Andersson.
Han håller Ljungskile SK som ett tufft motstånd.
– Det är ett lag som hela säsongen visat att de är ett topplag i den här serien. De har individuella spelare som har hög kvalité. Uba Charles gick ut skadad sist så vi får se vilken startelva de väljer. Linus Tornblad, Oskar Lindberg och Ken Akumatsu är alla duktiga och de har fått in en ny pjäs på innermittfältet, Argjend Malaj, som är en teknisk och vänsterfotad sexa. Det finns definitivt kvalité i laget. Det är två lag som bjuder på bra fotboll, det är inte alltid det är så i denna serie. De vill skapa målchanser med sitt sätt att spela. Det finns bra förutsättningar för en bra match, säger huvudtränaren.

Han förväntar sig att FFF sätter defensiven och är kreativa i offensiven.
– Jag vill att vi har ett bra press-spel och att vi är kompakta och vinner boll på offensiv planhalva. Det är en sämre gräsmatta, men vi ska ha en bra variation i vårt passningsspel och kunna trycka ned dem. Vi har jobbat med lösningar för att kunna skapa målchanser mot dem på sista tredjedelen. Vi ska leverera, säger Christoffer Andersson.
Lucas Sibelius och Kwame Kizito är sjuka och Tobias Karlsson är avstängd. Övriga spelare är friska och tillgängliga bortsett från korsbandsskadade Carl Martinsson. Tim Stålheden och Tim Erlandsson är också fit for fight.
– Båda är med. Det var en rejäl blåklocka Tim Stålheden fick, men han har tränat varje träning. Tim Erlandsson har varit krasslig. Han tränade på egen hand igår och körde för fullt med laget idag. Alla uttagna är i gott slag för att göra en bra prestation. Vi är jätteladdade inför trippen till Ljungskile, säger Christoffer Andersson.

Robin Hofsö bär kaptensbindeln i Ljungskile.
– Vi gjorde samma grej i Oskarshamn vilket fungerade bra. Robin fixar det hur bra som helst. Han är en viktig ledare för laget, med sin approach och sitt sätt att vara som person och spelare, säger ”Chrisse”.
Han gillar att YWP fyllt en supporterbuss till matchen.
– Som alltid uppskattar vi att falkenbergarna stöttar oss. Det gör att bortamatcherna alltid blir varmare för oss!

Truppen består av följande spelare:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
3. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
17. Nadeem Omar
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Avspark 16.00 imorgon. Ses i Ljungskile!