Norrby IF
Falkenbergs FF besegrade Ljungskile SK med 3-0 i toppmötet på Skarsjövallen. FFF hade fullständig kontroll från första minuten och levererade en mycket stabil prestation. Efter matchen, som var FFF:s 18:e raka seriematch utan förlust, hyllade Tim Erlandsson både laget och fansen.

FFF tog tag i taktpinnen direkt från start och började trycka på framåt. I 24:e minuten kom belöningen. FFF pressade och fick bollen till skänks av hemmalaget. Wilhelm Ärlig tackade för kaffet och prickade in 1-0. En knapp kvart senare nickade Godwin Aguda in 2-0 efter en hörna från Christoffer Carlsson. Gulvitt kontrollerade händelserna helt och skapade målchanser för att göra ännu fler mål. Precis som förhoppningen var på förhand så var FFF stabila defensivt och kreativa i offensiven. Och detta fortsatte i andra halvlek. Tim Erlandsson tvingades till en vass räddning, men FFF tillät LSK att skapa ytterst lite sett över 90 minuter. Gulvitt dominerade från start till mål. 3-0-målet i 72:a minuten kom som ett brev på posten. Efter ett fint anfall frispelade Godwin Aguda Robin Hofsö, som skickade in bollen i nät. FFF gjorde en rad byten under de sista 20 minuterna. Linus Dahl, Sewen Emilov, Oskar Christiansson, Umar Bala Muhammed och Melker Larsson fick alla speltid. Gulvitt vann med 3-0 efter en klockren insats i Ljungskile.

– Riktigt härligt! I sin helhet gjorde vi en väldigt bra insats. Vi gjorde precis vad vi pratat om innan matchen, både defensivt och offensivt. Vi pratade också om attityd och den var förstklassig. Vi gjorde det tillsammans som ett lag idag. Stor eloge till alla grabbar som kämpar och sliter ute på planen, säger Tim Erlandsson.
Han var också glad över att hålla nollan igen.
– Riktigt gött med en till nolla såklart. Vi börjar komma upp i riktigt fina siffror nu och det är bara att fortsätta. Det är ett kvitto på att vi gör rätt saker.
Målvakten hyllar fansen.
– Fantastiskt bortastöd, som vanligt. Det är så kul att se att det kommer så många och stöttar oss oavsett var vi spelar. Man blir varm i hjärtat! säger Tim Erlandsson.

Målskytten Godwin Aguda är också nöjd med insatsen.
– Det var verkligen en fantastisk match för mig och laget. Vi gjorde vårt bästa, som vi alltid gör. Vi har bra laganda och rätt attityd. Vi kom dit för att ta tre poäng och tack vare hårt jobb och härligt lagarbete fick vi segern. Jag måste säga att den var välförtjänt. Vi fortsätter att pusha oss själva för att bli så bra vi kan, säger Godwin Aguda.
Vad säger du om ditt mål?
– Personligen är jag så glad för min prestation idag. Efter några mållösa matcher kan jag säga att målet kom vid rätt tidpunkt för mig. När hörnan kom var jag tvungen att använda mina instinkter för att förstå målvaktens position. Jag försökte nicka bollen neråt för att passera målvakten och jag tackar Gud för att jag gick för det. Jag ger också cred till mina lagkamrater för alla ansträngningar vi lade ner. Jag tror att det bästa väntar ännu för mig och laget, säger nyckelspelaren.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Gabriel Johansson, Tim Stålheden, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Taylor Silverholt – Robin Hofsö

Text & foto: Eric Nilsson