Laholms FK
Klockan 17.30 imorgon spelar FFF DM-final mot Tvååkers IF på Övrevis konstgräsplan. Med ny seriematch till helgen får Gulvitt chansen att visa upp lagets bredd och mångsidighet.

– Vi är klara för Svenska cupen inför nästa år, vilket var målsättningen. Det är skönt. Men det är en final i en tävling vi ställt upp i, så vi kommer försöka vinna matchen på deras konstgräs. Vi har en elva som är redo. Vi har många starka spelare. Vi har valt ut de som vi känner är i bra fysisk form för att kunna spela match igen, kompletterat med lite juniorer, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– Det blir en bra match och vi ser fram emot en final.
 Vi tar inga risker med spelare som har känningar, är slitna eller kan bli överbelastade. Vi försöker med lite fingertoppskänsla pricka in de som kan spela från start och de som kan göra ett inhopp på 30 minuter. Det kan bli förlängning också, så det är lite sådant som man får tänka på.

Han tror att Tvååkers IF kommer satsa hårt på finalen.
– De kommer säkert att spela med de som kan spela vilket innebär att de kommer ha ett bra lag imorgon. Det är en final och oavsett om vi redan är klara för Svenska cupen är det kul att gå ut och spela en sista match. Vi gör det med lite förnuft och känsla, men jag hoppas verkligen att de som är med är redo att göra ett bra jobb, säger huvudtränaren.
FFF har fyra spelare på sjukdomslistan: Umar Bala Muhammed, Kwame Kizito, Sewen Emilov och Oliver Hintsa.
– Till söndag hoppas vi att de är friska. Lucas Sibelius är tillbaka och tränade idag, det är skönt att han är på banan igen, säger ”Chrisse”.

Truppen består av följande 16 spelare (endast fem avbytare är tillåtna i DM):
Nadeem Omar
Melker Larsson
Linus Borgström
Gabriel Johansson
Tobias Karlsson
Tim Stålheden
William Borgryd
Lucas Sibelius
Melker Nilsson
Linus Dahl
Wilhelm Ärlig
Serhat Akgün
Edvin Christiansson
Godwin Aguda
Oskar Christiansson
Taylor Silverholt

Linus Dahl bär kaptensbindeln imorgon. Mot DM-titeln!