IF Centern
Falkenbergs FF har gjort klart med Matilda Larsson, 23, och Ella Wederbrand, 16, som båda närmast kommer från Vinbergs IF.
– Nu vill jag göra mål för FFF istället för på FFF, säger Matilda Larsson med ett leende.

Matilda är en anfallare som också kan husera på mittfältet. Vinbergs IF:s tidigare lagkapten beskriver sig som en uthållig och snabb spelare med stark offensiv och näsa för mål medan Ella ser sig som en teknisk och kvick mittfältare. Matilda och Ella var VIF:s två bästa målskyttar i seriespelet i år med åtta respektive fyra fullträffar.
– Jag kände att jag ville få en nytändning med fotbollen och FFF är min moderklubb. Det är kul att komma tillbaka. FFF är en väldigt bra klubb som vill utveckla alla spelare. Vi siktar på att komma så högt upp i tabellen som möjligt, säger Matilda Larsson.
– FFF är en bra klubb att komma till. Det känns bra. Jag vill utvecklas så mycket som jag kan. Det känns kul att ta steget tillsammans, säger Ella Wederbrand.
Båda har syskon i laget. Matildas lillasyster Emma och Ellas storasyster Agnes finns i FFF sedan tidigare. Båda nyförvärven ser fram emot att spela med sina systrar.
– Det ska bli jättekul, säger de båda.

FFF:s huvudtränare Robin Östlind är nöjd över att Matilda och Ella valt att skriva på för FFF och är övertygad om att båda kommer spela viktiga roller under 2024.
– Det är väldigt roligt att de väljer att ta klivet över till FFF. Det är två väldigt duktiga spelare vi får in inför nästa säsong, vilket gör att både kvalitén och konkurrensen ökar inför kommande säsong. Ella är en passningsskicklig mittfältare med fin passningsfot och teknik. Matilda är en smart forward som under flera säsonger producerat poäng på löpande band med sina fantastiska skott och avslut, säger Robin Östlind.