Frillesås FF
Godwin Aguda har varit en av FFF:s allra bästa spelare de senaste åren. Nu har 25-åringen skrivit på ett nytt treårskontrakt med FFF.
– Jag känner att jag har ouppklarade affärer här, säger Godwin Aguda.

Godwin Aguda har medverkat i samtliga 60 seriematcher de två senaste åren. Det har blivit 26 mål i serien under denna period. Och fler lär det bli. För nigerianen, som anslöt sommaren 2021, har kritat på för ytterligare tre år i den gulvita tröjan.
– Det känns bra. Jag stannar därför att jag känner att jag har ouppklarade affärer här. Det var inte alls ett enkelt beslut för mig, men jag tror på laget, säger Godwin Aguda.
Det är ingen hemlighet att han trivs bra i FFF.
– Jag tycker om hur klubben förhåller sig till mig och visar omtanke.
Många supportrar kommer att bli glada över den här nyheten. Vad vill du säga till dem?
– Ja, de har verkligen varit väldigt trevliga och stöttande under hela min tid här i Falkenberg. Jag är glad för det och uppskattar kärleken och stödet här. De ska fortsätta med det stödet till laget, för att vi ska nå vårt mål. Jag tror att vi kommer att uppnå målet snart, säger Godwin Aguda.

FFF:s sportchef David Svensson är belåten över att ytterligare en viktig pusselbit är på plats i lagbygget inför säsongen 2024.
– Det är verkligen glädjande att Godwin har skrivit på ett nytt kontrakt och fortsätter sin resa med Falkenbergs FF. Det är en fin personlighet och en duktig fotbollsspelare som vi naturligtvis gärna ville behålla. Hans insatser för oss under dessa två åren har varit väldigt betydelsefulla, både sett till hans stora arbetskapacitet och inte minst hans offensiva poängskörd, och vi ser fram emot många framgångar tillsammans framöver, säger David Svensson.