Dessvärre bröts damernas segersvit hemma mot Varbergs BoIS ikväll. Gästerna vann derbyt med 2-1. Desto mer positivt är det att det noterades ett nytt publikrekord för damlaget på arenan, 566 personer.

Det var en jämn första halvlek där båda lagen hade rejäla målchanser att spräcka nollan, men misslyckades. Ställningen var därför 0-0 i paus. I 64:e minuten tog Varbergs BoIS ledningen. Förra finska landslagsspelaren Leena Puranen Skogman höll sig framme och nickade in en hörna. Det var otagbart för FFF:s utmärkta målvakt Milla Svensson, som bara någon minut innan gjort en jätteräddning på ett friläge. Med kvarten kvar utökade Varbergs BoIS ledningen till 2-0 genom Emilia Elisson. Men FFF gav inte upp. Med tre minuter kvar av ordinarie tid skickade Paula Eliasson in reduceringen. Det blev spännande under de sista minuterna, men FFF fick aldrig in någon kvittering. Bortalaget vann med 2-1 och FFF inkasserade sin första serieförlust för säsongen. Segersviten stannade vid åtta raka vinster.

– Det var en jämn batalj som blev en riktig rysare. De 566 personerna som var och såg matchen fick spänning utöver det vanliga. Våra tjejer kämpade in i det sista men vi lyckades inte hela vägen idag. Men samtliga spelare ska ha en eloge för sin inställning och att vi aldrig gav upp. Nu har vi en förlust och en vinst mot Varberg så det känns ändå rättvist så här i efterhand. Extra plus idag till Clara, Nora och Milla. Nu blickar vi framåt mot nästa match, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.