Ikväll är Falkenbergs FF:s damer ute efter nionde raka segern. Varbergs BoIS kommer på besök till arenan och det är upplagt för ett välspelat derby. Vi har tagit ett snack med FFF:s skyttedrottning Stina Wisén, 18, inför matchen.

Vad har du för tankar inför derbyt?
– Jag och laget är supertaggade inför derbyt och vi kommer gå ut och köra allt vi kan! Det ska bli hur kul som helst!

Hur ser du på säsongen så här långt?
– Säsongen har varit utvecklande och positiv. Vi är ett gott gäng som både har roligt och kämpar tillsammans, har bra träningar och utvecklas tillsammans.

Och åtta raka segrar, vad säger du om det?
­– Det gillar vi!

Vad är det som gör er så starka?
– Hårt arbete, bra träningar, glädje, fokus och god sammanhållning tänker jag är det som gör oss starka.

Du har öst in mål. Hur ser du på din egen säsong?
– Vi är ju ett lag som gör jobbet tillsammans, vilket gör det möjligt för mig och flera i laget att göra mål. Denna säsong har det blivit många mål, vilket är superkul!

Vad tror du om era chanser att gå upp?
– Våra chanser är goda, men jag är mycket väl medveten om att det inte är enkelt att vinna en serie, så vi tar en match i taget.

Du har själv stannat kvar trots att klubbar högre upp har visat intresse för dig. Vad är det som lockar med FFF:s resa?
– För mig var det en spännande utmaning att vara med från början och arbeta mig upp tillsammans med laget, och förra årets serieseger var ju superhärlig. Dessutom var tajmingen för mig rätt eftersom jag har väldigt mycket i mina studier upptill. Jag känner en väldigt stor fotbollsglädje och att jag utvecklas i FFF just nu och det är väldigt viktigt för mig.

Det kommer förhoppningsvis bli en hel del publik på plats ikväll. Hur ser du på det?
– Jag ser jättemycket fram emot att få spela på vår fina arena med mycket publik! säger Stina Wisén.

Avspark sker klockan 19.00 och det är fri entré, välkomna!