Falkenbergs FF:s U21-lag förlorade under tisdagskvällen hemma mot Elfsborg, som vann med klara 3-0 i nye nigerianen Godwin Agudas första match i FFF-tröjan.

FFF fick en mardrömsstart på matchen i U21 allsvenskan mellersta. Elfsborg gjorde två mål under de första tio minuterna och uppförsbacken var sedan brant för Gulvitt. Inte blev det bättre när Elfsborg tryckte in 3-0 några få minuter före pausvilan. Boråslaget var helt enkelt bättre under den första halvleken. I andra halvlek svängde det mycket fram och tillbaka. FFF spelade upp sig lite och skapade några målchanser, men fick inte in bollen. Bland annat hade inhopparen Oskar Christiansson och Lorik Ademi varsitt friläge. Inte heller Elfsborg lyckades måla i andra halvlek, trots flera bra lägen. FFF:s nyförvärv Godwin Aguda gjorde några fina aktioner i debuten, som varade i 74 minuter. FFF hämtade sig aldrig från baklängesmålen i första halvlek utan föll med 0-3 mot ett starkt Elfsborg.

– Idag hade vi det svårt. Vi mötte ett bra Elfsborg. Vi hade svårt att bygga vårt eget spel mot ett aggressivt motståndarlag. De gjorde tre mål med sin kvalité i första halvlek. I andra halvlek fick vi lite bättre spel, men vi saknade kvalité i många situationer, säger tränaren Jonas Axeldal, som säger så här om Godwin Agudas debut:
– Jag tycker att Godwin gjorde en godkänd debut. Han kommer säkert att utvecklas mer och mer efterhand han lär sig hur vi spelar.

Så startade U21:
Nadeem Omar – Melker Larsson, Mohammad Ahmadi, Jonatan Falk, Tobias Englund – Umar Bala Muhammed, Godwin Aguda, Lorik Ademi, Oliver Hintsa – Elliot Hintsa, Rasmus Fridolf.

Foto: Lollo Skagerfält