Laholms FK
Falkenbergs FF har fått två nya fall av covid-19. Huvudtränaren Tobias Tuvesson och assisterande tränaren Jonas Axeldal har testat positivt och är isolerade från övriga spelare och ledare. Det blir en kvartett som leder laget imorgon.

Tobias Tuvesson visade tidigare i veckan upp milda symptom. Hans testresultat visade sig sedan vara positivt. Han kommer inte att medverka vid morgondagens match mot Akropolis utan kommer fortsatt att vara isolerad. Under fredagen testade även assisterande tränaren Jonas Axeldal positivt för covid-19. ”Tuve” och Jonas mår bra efter omständigheterna.

I duons frånvaro blir det assisterande tränaren Dominic Chatto, målvaktstränaren Björn Nordberg, akademichefen Mårten Lundkvist och klubbchefen Patrik Lundgren som bildar tränarkvartett imorgon.

Föreningen fortsätter att ta covid-19 på stort allvar och följer alla direktiv från Folkhälsomyndigheten.