Laholms FK
Klockan 13.00 imorgon spelar Falkenbergs FF hemma mot Akropolis. Redan nu kan ni läsa matchens programblad och ta del av motståndarkollen.

I programbladet hittar ni bland annat intervjuer med vänsterbacken Adam Eriksson och lojale supportern Christer Törning samt annan matnyttig information och förutsättningar inför drabbningen. Passa också på att läsa på lite om motståndaren Akropolis. Nedan kan ni ta del av vår motståndarkoll.

Akropolis fem senaste bortamatcher:
Norrby – Akropolis 0-1
Västerås – Akropolis 2-3
Gais – Akropolis 1-1
Helsingborg – Akropolis 1-0
Jönköpings Södra – Akropolis 4-1

Akropolis placeringar fem senaste omgångarna:
Omgång 18: 12.
Omgång 17: 10.
Omgång 16: 14.
Omgång 15: 13.
Omgång 14. 13.

Nyförvärv under sommaren:
Oresti Menka, APO Levadiakos, målvakt
Jesper Björkman, AFC Eskilstuna, försvarare

Spelare som lämnat under sommaren:
Sebastian Selin (lån avslutat), Västerås SK, målvakt

Flest mål för Akropolis i superettan 2021:
1. Marcus Burman (6)
2. Daniel Larsson (2)
3. Andrew Stadler, Cesar Weilid, Christian Sivodedov, Erik Figueroa, Kewin Ohlsson Lounis, Mattias Bouvin, Nicklas Lindqvist och Oscar Pettersson (1)

Tränare:
Akropolis tränare är Giannis Christopoulos, som är tillbaka i klubben efter att ha fått lämna i december förra året.

Sammanställningen är gjord av Emil Sahlin. Och programbladet finner ni även i vår app Falkenbergs FF Live.

Trevlig läsning! Imorgon siktar vi tillsammans på att knipa fjärde raka segern!

Foto: Lollo Skagerfält