Laholms FK
Falkenbergs FF var tvungna att vinna men förlorade med 0-1 på Borås Arena och är klart för degradering för andra året i rad.

FFF gjorde två ändringar i startelvan jämfört med senast. Samuel Adrian var tillbaka från avstängning och gick in istället för avstängde Linus Dahl. Nsima Peter startade på topp istället för halvskadade Adam Bergmark Wiberg. Gulvitt började piggt mot Norrby och skapade matchens första målchans efter tolv minuter. Anton Wedes skott gick dock strax över ribban. Sju minuter senare tog Norrby ledningen. Dijan Vukojevic blev helt fri efter pass från Luis Argudo och rullade retfullt enkelt in bollen bakom en chanslös Viktor Noring. FFF hade väldigt svårt att skapa målchanser och istället var Norrby nära att utökade ledningen efter en indianare från FFF. Boråslaget ledde med 1-0 i paus.

FFF gjorde ett trippelbyte tolv minuter in i andra halvlek. Mahmut Özen, Godwin Aguda och Adam Bergmark Wiberg kom då in samtidigt som Axel Norén, Samuel Adrian och Linus Borgström lämnade planen. Det hände inte mycket framåt tyvärr och när Umar Bala Muhammed bytte av Tobias Englund efter 79 minuter visade resultattavlan fortfarande 1-0. Flera utmärkta räddningar från Viktor Noring räddade FFF kvar i matchen. Först under de tio minuterna började FFF skapa farligheter. Först sköt Nsima Peter utanför i bra läge och sedan var Tobias Karlsson oerhört nära att kvittera efter en hörna i 86:e minuten. På stopptid gjorde Anton Cajtoft en ny stark räddning efter skott från Oliver Hintsa. FFF förblev mållöst och det är därmed klart att laget lämnar elitfotbollen efter 19 raka säsonger. Smärtan är enorm just nu, men vi ska komma tillbaka.

Foto: Lollo Skagerfält