Norrby IF
Läget är glasklart. Falkenbergs FF måste besegra tabellfyran Norrby på bortaplan imorgon för att hoppet om fortsatt spel i superettan ska leva vidare. Tron i truppen är stark och många tillresta fans väntas sjunga fram laget i Borås.

Det är nästan två veckor sedan FFF spelade match senast.
– Vi har under det korta uppehållet tränat på med fokus på intensitet på träningarna. Det har varit en hel del frågetecken på träning under de senaste två veckorna med en del småskador på ett antal spelare. Vissa har fått köra lite mer rehab för att få tillbaka en bättre fysisk status medan vissa har kunnat träna på lite hårdare, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Vi har arbetat på både vårt försvarsspel och vårt anfallsspel och pratat mycket om intensitet i både defensiv och offensiv. Det är intensitet och aggressivitet som jag tror blir viktiga nycklar imorgon mot Norrby.

Huvudtränaren förväntar sig att samtliga spelare går ut och jobbar stenhårt ihop som lag på plastmattan.
– Förutsättningarna är självklara, vi ska vinna matchen och vi ska göra det som ett lag! Vi måste tömma oss fullständigt och göra allt vi kan för att få ett bra resultat med oss. Det är två lag som måste vinna matchen imorgon så det kommer säkert bli en intensiv och tuff match med mycket duellspel. Det gäller för oss att vara lite mer hungriga än Norrby! säger ”Tuve”.
FFF har långt ifrån gett upp.
– Självklart är läget tufft för oss, men vi har alla lovat varandra att vi ska göra allt vi kan för att göra det vi kan påverka så bra som möjligt!

Positivt är att Mahmut Özen är tillbaka i truppen efter skadeproblem och att Samuel Adrian är tillbaka efter avstängning. Dessvärre missar Kwame Kizito, Kalle Söderström, Lorik Ademi och Adam Eriksson matchen på grund av skada. Och Christoffer Carlsson och Linus Dahl är avstängda.

Ledarteamet har tagit ut följande 19 spelare:
2. Godwin Aguda
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
13. Umar Bala Muhammed
14. Nsima Peter
15. Rasmus Fridolf
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Lördagens match startar klockan 15.00. YWP rullar gratisbuss och supportrar åker också till Borås på egen hand. Hoppas att så många som möjligt tar sig till Borås Arena och ger laget värdefullt stöd!