IF Centern
23-årige mittbacken Gabriel Johansson har signerat ett nytt tvåårskontrakt med Falkenbergs FF.

FFF-fostrade Gabriel Johansson spelade 20 matcher, varav tolv från start, under säsongen 2022. I år har han tagit ytterligare steg. ”Gabbe” fick förtroendet från start i 17 seriematcher och hoppade in i ytterligare åtta. Dessutom bidrog han med ett mål i derbyt hemma mot Tvååkers IF. Nu är det klart att falkenbergaren stannar i minst två år till.
– Det känns jättebra verkligen! Jag trivs väldigt bra här och tycker att vi har något bra på gång i laget. Det var ett enkelt beslut att förlänga, tycker jag. Jag trivs bra och är taggad på att ta revansch, säger Gabriel Johansson.

Han har smält den största besvikelsen efter kvalet och laddar nu batterierna för att se till att FFF ska växla upp ytterligare under 2024.
– Det är självklart att man fortfarande är besviken på att det blev som det blev till slut. Men det är inte mycket att göra åt nu. Vi får ta revansch nästa är istället. Nästa år är målet att vi ska göra det ännu bättre än i år. Vi ska vara bäst i serien helt enkelt, säger ”Gabbe”.

FFF:s sportchef David Svensson är nöjd över att mittbacken har förlängt sitt avtal med FFF.
– Härligt att ”Gabbe” är klar för två nya år i Falkenbergs FF. Det är ytterligare en av våra egna spelare som fortsätter med oss och det känns bra. Han har tagit kliv framåt för varje säsong som gått och med den inställningen och hängivenheten som han har kommer hans utveckling bara att fortsätta uppåt, säger David Svensson.