Getinge IF
Falkenbergs FF har tagit tre raka segrar. Imorgon ställs Gulvitt mot Akropolis på hemmaplan i en ny, spännande match!
FFF är belåtna med 3-1-segern borta mot Västerås SK förra helgen.
– Vi gjorde en gedigen insats mot Västerås. Det var väldigt skönt att vi kunde bygga vidare med en tredje vinst. Det känns tryggt och bra att vi är på väg mot något betydligt bättre än tidigare, säger assisterande tränaren Jonas Axeldal.
Vad är det då som FFF gör bättre nu?
– Vi jobbar som en hel grupp. Vi är väldigt genuina i vårt försvararbete. Vi jobbar mycket hårdare tillsammans. Vi har jobbat hårt innan men nu jobbar vi ännu hårdare tillsammans som grupp, säger han.
Akropolis har hittills skrapat ihop 20 poäng. Vid seger går FFF med andra ord om stockholmarna.
– Det blir nog en liknande match som sist, med ungefär samma matchbild. Akropolis har samma spelsätt som lagen vi har mött på sistone. De är ganska bollskickliga och försöker bygga spelet bakifrån. De har ett par spelare som är väldigt skickliga som det gäller att sätta stopp för, säger Jonas Axeldal.
För FFF gäller det verkligen att leva i nuet. Läget ser nu bättre ut men laget är fortfarande på nedflyttningsplats. En seger kan däremot ta laget upp på säker mark i tabellen.
– Vi tar en match i taget som om det är en cup och försöker göra bra prestationer som genererar i de poäng som behövs. Vi har startat hösten bra med tre vinster i rad. Vi har ett bra go och en bra anda i gruppen. Det känns som att vi är på rätt väg, säger coachen.

Truppen består av följande 19 spelare:
2. Godwin Aguda
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
39. Nsima Peter
45. Adam Bergmark Wiberg

Morgondagens match inleds klockan 13.00.

Foto: Lollo Skagerfält