Falkenbergs FF tog en välbehövlig seger hemma mot Oskarshamn i lördags och går imorgon för andra raka segern. FFF spelar borta mot Qviding på den ovanliga avsparkstiden 12.00.

– Vi är laddade och redo för en ny bortafajt. Dagens träning såg fin ut sett till kvalité och koncentration, säger Christoffer Andersson.
Han har bra koll på nästjumbon Qviding.
– Vi har förberett oss på Qviding som vi ska och framförallt på det vi ska göra. Vi vet hur de vill se ut i olika faser, men har inte gått in så mycket på spelare då de har varierat en hel del spelare och positioner på spelare. Qviding är ett lag med ganska många yngre spelare från Göteborgslagen. De vill spela fotboll utifrån ett 4-2-3-1-system. De är passningsorienterade och man ser att de vill utveckla spelare. Det är lite så som vi ser ut men på lite olika sätt ändå, säger ”Chrisse”.

FFF fortsätter lägga fokus på sitt eget spel.
– Vi jobbar med vårt spel och att utveckla det hela tiden. Det är små detaljer som vi ständigt skruvar på. Jag hoppas att de bitarna sitter imorgon.
Segern senast mot Oskarshamn var viktig. Nu vill FFF också ta första bortasegern.
– För varje match vi spelar på bortaplan kommer vi närmare en vinst. Till slut bör den komma. Jag hoppas att vi är spelsugna och kan skapa många målchanser. Jag hoppas också att vi är redo för denna tuffa period med tre matcher på åtta dagar, säger huvudtränaren.

Christoffer Carlsson ådrog sig en mindre bristning senast och är inte redo för spel imorgon. Dock ser det bättre ut än befarat och FFF hoppas att han kan spela innan uppehållet. Linus Dahl är avstängd (Tobias Karlsson kommer bära kaptensbindeln) och Carl Martinsson är korsbandsskadad. Dessutom är Linus Borgström sjuk. På plussidan får FFF tillbaka Oliver Hintsa och Lucas Sibelius som båda missade segermatchen mot Oskarshamn på grund av skadebekymmer. Sewen Emilov tar direkt plats i truppen.
– Sewen har varje gång han varit med visat att han är en frejdig spelare med hög löpkapacitet och bra teknik och spelförståelse. Han har levererat i DM-matcher och mot Hittarp. Sewen har visat att han är en stor talang. Han har en del att jobba på när det gäller struktur och vårt sätt att spela. Men han är en väldigt förståndig spelare så det blir lätt att jobba med honom. Han är absolut aktuell för inhopp redan imorgon, säger Christoffer Andersson.

Dessa spelare är uttagna i matchtruppen:
Tim Erlandsson
Gabriel Johansson
Kwame Kizito
Tim Stålheden
Adam Eriksson
Tobias Karlsson
Oliver Hintsa
Robin Hofsö
Wilhelm Ärlig
Umar Bala Muhammed
Rasmus Fridolf
Nadeem Omar
Lucas Sibelius
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Melker Larsson
Oskar Christiansson
Sewen Emilov

Matchen på Valhalla IP startar alltså redan klockan 12.00. Det finns ännu platser kvar i YWP:s supporterbuss till matchen! Det går utmärkt att anmäla sig på ywp.se.