Laholms FK
Falkenbergs FF har sedan degraderingen till Ettan Södra arbetat med en omorganisation för att kunna anpassa verksamheten utifrån de nya förutsättningarna ekonomiskt.

Den nya organisationen kommer bestå av följande tjänster:

Klubbchef – Patrik Lundgren
Sportchef – David Svensson
Akademichef – Mårten Lundkvist
Administrativt ansvarig ungdom/Dam – Phia Rosgardt

Detta innebär att några tjänster tyvärr har tagits bort från verksamheten: CSR-ansvarig, Marknadschef, Försäljningsansvarig Arrangemang, Kommunikationstjänst, Utvecklingschef, Materialtjänst.
Då det varierar i uppsägningstider så kommer tjänsterna vara kvar till uppsägningstidernas slut.

Ordförande Patrik Hannell kommenterar omorganisationen:
– Föreningen har varit tvungen att göra en omorganisation utifrån våra nya ekonomiska förutsättningar i Ettan Södra. Det är självklart väldigt tråkigt. Föreningen känner ändå att vi har en stark organisation kvar samtidigt som alla i föreningen får hjälpas åt för att det ska bli bra. Vi hoppas även att vi kan göra ett väldigt bra år 2022 och förhoppningen är då att vi kan återanställa någon/några tjänster. Vi tittar hela tiden på möjligheter.