Torslanda IK
Mittfältaren Melker Nilsson tog stora kliv framåt under säsongen. Nu är han klar för tre nya år i Falkenbergs FF.

Melker Nilsson fick ett genombrott under säsongen 2021. Han spelade 25 matcher, varav 22 från start, och gjorde två mål i superettan.
– Falkenbergs FF är mycket nöjda med att Melker fortsätter hos oss. Melker tog stora steg i utvecklingen under 2021. Vi hoppas att han fortsätter utvecklas och blir en bärande spelare i Falkenbergs FF under nästa säsong, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

21-årige ”Melle” är glad över att parterna har kommit överens.
– Det känns skönt att det är klart nu och målet är såklart att vi ska ta oss tillbaka till superettan direkt, säger Melker Nilsson.
Vad är det som gör att du väljer att stanna?
– Jag trivs väldigt bra i klubben och vill vara med och bidra till att ta oss tillbaka till superettan.
Du skriver på för tre år. Vad hoppas du kunna utveckla?
– Jag tycker att jag har utvecklats mycket under min tid i Falkenberg och vill kommande säsong ta stort ansvar och vara ännu mer involverad i spelet, svarar skåningen.

Detta är en viktig pusselbit i lagbygget och vi hoppas att supportrarna ser kontraktsförlängningen som en trevlig nyårspresent. Själv är Melker fylld med revanschlusta efter uttåget.
– Jag känner mig taggad på att sätta igång nu och hoppas fansen känner likadant, säger Melker Nilsson.