Norrby IF
Ytterbacken Mahmut Özen, 33, lämnar Falkenbergs FF efter fem säsonger. FFF väljer att inte förlänga kontraktet med trotjänaren.

Mahmut Özen anlände till FFF inför säsongen 2017. Han tog direkt hand om högerbacksplatsen och gjorde även ett viktigt mål i segermatchen borta mot Gefle, som kom att vända hela säsongen. Det blev 25 matcher, varav 23 från start, för Falkenbergssonen. 2018 började bra för Özen. Han spelade 15 matcher innan en ödesdiger korsbandsskada satte stopp för honom. FFF avancerade till allsvenskan och efter lång rehab gjorde Mahmut comeback mot Elfsborg i juni 2019. Han var briljant och FFF vann matchen med 2-1. Han kom i bättre och bättre form och borta mot Djurgården var han fantastisk och raderade helt ut stjärnan Mohamed Buya Turay. Men precis i slutet av första halvlek skadade han tyvärr knäet allvarligt på nytt.

Det visade sig vara ännu en korsbandsskada. Hemskt tråkigt naturligtvis men Özen gav inte upp. I september förra året gjorde han allsvensk comeback ännu en gång. Det blev åtta matcher i allsvenskan under hösten. I år har han åkt in och ut ur startelvan. När året summeras står han på 21 matcher, varav elva från start, i superettan. Under sina fem säsonger har han spelat 79 matcher för FFF i allsvenskan och superettan och noterats för ett mål.

Falkenbergs FF vill rikta ett stort tack till Mahmut Özen för alla insatser för klubben och önska honom lycka till i fortsättningen!