Norrby IF
Camilla Hamnemo var spelande tränare i Falkenbergs FF 2001-2003 och spelade även allsvensk fotboll. Nu är hon klar som ny huvudtränare för FFF:s damlag.
– Jag är taggad för uppdraget! säger Hamnemo.

Sportchefen Fredrik Wisén är mycket nöjd med rekryteringen.
– Det känns så rätt på många sätt. Hon har lång erfarenhet från både SISU och Hallands fotbollsförbund. Camilla har dessutom också lång erfarenhet som tränare samt allsvenskt spel i sitt cv. Vi behöver fler kvinnliga tränare i fotbollsvärlden. Så det här ett steg i rätt riktning tycker jag, säger han.
Han själv och Stefan Karlsson kommer fortsatt att finnas med i ledarstaben, som assisterande tränare.
– Övriga ledare kommer backa upp Camilla till 100 procent. Vi önskar Camilla varmt välkommen till oss och ser fram emot ett fint samarbete. Hon kommer till härligt gäng med många duktiga spelare, säger Fredrik Wisén.

Camilla Hamnemo själv är glad över att ha skrivit på.
– För det första känns det härligt att komma tillbaka till föreningen! Jag träffade de engagerade ledarna – Fredrik och Stefan – runt damlaget på en fika och redan där förstod jag att det var ett bra läge att 2022 komma in som tränare då de som byggt upp det nya FFF dam skulle vara kvar, säger hon.
Veckan efter fick hon träffa merparten av spelarna.
– Jag ville stämma av och se om det var en trupp som ville mycket med sin fotboll och samtidigt höra deras förväntningar på tränaren. Senare såg jag dem på träningar och fortsatte diskutera med ledarna.
Och mycket riktigt vill tjejerna mycket med sin fotboll.
– Allt klickade in, de vill väldigt mycket och har vinnarskallar! De satt i grupper och de flesta ville hamna topp-fem nästa år. Vissa grupper hade vinna serien som mål men att gå upp en serie innebär tuffare motstånd, säger Camilla Hamnemo.

Nu hoppas hon att de kan spetsa truppen med några nyförvärv som håller bra nivå i division 2.
– Jag ser gärna att det tillkommer ett par rutinerade, fina spelare till denna trupp, vilket vi jobbar på, och några till kuggar som ledare runt U-laget. Får vi den trupp jag hoppas vi kan få, det vill säga att vi behåller samtliga och fyller på med fyra är målet topp-fem!

Varmt välkommen tillbaka, Camilla!