IF Böljan
Klockan 13.00 imorgon väntar årets sista bortamatch i seriespelet. Torns IF på Tornvallen i Stångby står på programmet.

FFF:s nästa motståndare förlorade med 3-8 mot Norrby IF i förra omgången och slåss för nytt kontrakt. I nuläget ligger de precis ovanför kvalstrecket neråt.
– Det blir en tuff bortamatch som det alltid är på deras gräsplan. Vi räknar med en gräsplan som kanske inte är i bästa skick, vilket kanske är normalt nu. Vi märker själva på våra egna gräsplaner att de är slirigare, blötare och mättade med vatten, så det är speciella förutsättningar. Det är ett Torn som över säsongen har varit stabila. De har varit lite formsvaga på slutet och hade en sämre match mot Norrby som de definitivt inte var nöjda med, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Jag tror inte att denna match kommer att bli i närheten av hur det såg ut i den matchen. De har säkert kommit hem och undrat ”vad fasen hände här” och vill stabilisera sitt spel till de grunder som kännetecknar Torn. De fick inte till det alls senast och försvarsspelet var inte i bästa skick. Samtidigt vet vi att det brukar vara målsnåla matcher på deras hemmaplan, kanske på grund av svårspelade förhållanden men också på grund av ett disciplinerat Torn som i normala fall är duktiga på att stänga ytor och bedriva ett disciplinerat försvarsspel.

Torns IF är skickliga på offensiva hörnor och frisparkar. Det syns inte minst på skytteligan.
– Deras skytteliga består i stort sett av tre stycken mittbackar. Deras forward är en mittback som har spelat anfallare hela året. De som ligger tvåa och trea är en innermittfältare som är som en mittback och ytterligare en mittback, men det är också deras styrka. Det är ett lag som är bra på fasta situationer. Självklart kan de göra mål på andra sätt också men på fasta situationer har de sina styrkor och det har vi full koll på. Det handlar om att vara noggranna i våra grunder, säger FFF:s huvudtränare.

I FFF:s trupp finns det två glädjeämnen. Gabriel Johanson och Christoffer Carlsson är redo för spel igen efter att ha missat två matcher respektive en.

Truppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
3 William Borgryd
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
6 Edvin Christiansson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Mot tre poäng och 18:e raka matchen utan förlust! Here we go!