IF Böljan
För andra året i rad blev det 2-2 borta mot Torns IF. FFF:s mål gjordes av Oliver Hintsa och Leonardo Farah Shahin. Matchen blev en aning speciell då Tobias Helldén blev utvisad redan i tionde minuten.

FFF valde att göra några justeringar i startelvan efter IK Oddevolds avancemang igår kväll. Melker Larsson, Christoffer Carlsson och Remo Gotfredsen Grgic tog plats i startelvan jämfört med senast. Det var FFF som började bäst. När inte ens tio minuter spelats skickade Oliver Hintsa in 1-0 efter ett taskigt målvaktsingripande. Strax därefter fick Torns IF ett friläge. Tobias Helldén tog bollen med handen och visades ut. Torns IF utjämnade på den efterföljande straffen och var alltså i numerärt överläge efter bara tio minuter.

FFF vek inte ned sig för det utan tog ledningen efter 22 minuters spel. På nytt visade Torns IF brister i försvarsspelet och Leonardo Farah Shahin kunde skicka in 2-1 – på pass från Rasmus Andersson – trots en man mindre på banan. Resultatet stod sig fram till den 38:e minuten då FFF gav bort en hörna. På den efterföljande hörnan kunde Ludvig Bergman göra 2-2 efter passivt försvarsspel. 2-2 var också resultatet i paus.

I andra halvlek hände inte mycket av värde. Tim Erlandsson tvingades till en bra räddning men i övrigt skapades inte Torns IF mycket trots sitt långvariga numerära överläge. Inhopparen Adam Eriksson, som kom in ihop med Godwin Aguda och Gabriel Johansson i 63:e minuten, fick en bra chans i 83:e minuten men i övrigt lyckades Gulvitt, som också bytte in Oskar Christiansson under de sista tio minuterna, inte skapa mycket. Men på övertid fick Godwin Aguda ett bra skottläge men sköt utanför. Matchen slutade 2-2 och FFF har nu spelat 18 raka matcher utan att förlora.

Foto: Lollo Skagerfält