Frillesås FF
Under förra veckan spelade Gazton Alexandersson två landskamper mot Polen för P15-landslagets Future Team-lag. Han är nöjd och glad över landslagslägret och debuten i blågult.

Han fick starta i den första matchen mot Polen och hoppa in i den andra. Det blev förlust i båda matcherna, men ”Gazze” är ändå väldigt tillfreds med erfarenheterna han har samlat på sig.
– Det var en häftig upplevelse och det största jag varit med om i fotbollen hittills. Allt var väldigt proffsigt och det var hög kvalitet på träningarna. Landskamperna var tuffa mot ett fysiskt Polen men det var en fantastisk känsla att dra på sig landslagströjan. Jag är nöjd med min prestation under veckan och har lärt mig mycket som jag tar med mig framöver, säger Gazton Alexandersson.

Hur var det att stå där när nationalsången spelades under debuten?
– Då var det lite rysningar faktiskt, ett stort ögonblick att representera Sverige!
Gav det dig blodad tand att fortsätta ge allt på träningarna i FFF och bli ännu bättre?
– Självklart.
Vad har du för mål framöver?
– Att bli så bra som möjligt och få spela på elitnivå, säger Gazton Alexandersson.

Vi önskar talangen stort lycka till framöver!