Laholms FK
Ett mycket ungt U21-lag åkte idag på en förlust borta mot Öis i Göteborg.

FFF ställde ett ungt lag på benen på Öisgården. Flera spelare fick göra U21-debut. Gulvitt började helt okej, men efter 13 minuter tog Öis ledningen genom Aydarus Abukar. En kvart senare gjorde Peru Ruiz 2-0 och i 45:e minuten slog samma spelare till igen. FFF hade svårt att få spelet att stämma och tyvärr rann siffrorna iväg i andra halvlek. När matchen var över hade Öis vunnit med 8-0.

– Vi spelade bra i början av matchen. Men efter 15 minuter så tappade vi allt. Vi förlorade många bollar mellan backlinjen och mittfältet och gjorde många individuella misstag. Vi gjorde många felbeslut i vårt passningsspel och tog för många touch på mittfältet istället för att slå enkla passningar, säger Dominic Chatto, en av FFF:s ledare på matchen.

Så startade FFF:
1. Walter Jensen