BK Astrio
Efter två segerlösa möten på Lindängens IP blev det idag en urladdning och tredje gången gillt. FFF vann med klara 5-0 efter fem fina mål av Leonardo Farah Shahin (2), Godwin Aguda, Rasmus Andersson och Isaac Shears samt bra spel.

Efter några trevande minuter tog FFF tag i matchen på bästa sätt. I den 32:a minuten inleddes målkalaset då Godwin Aguda sköt in 1-0 bakom nyinbytte målvakten Marcus Pettersson sedan Oskar Lindberg vunnit en duell. Strax före pausvilan klackade Leonardo Farah Shahin in 2-0 efter assist från Rasmus Andersson. I början av andra halvlek var det ”Hunkens” tur att kliva in i målprotokollet. Med ett fint avslut vräkte han in bollen från en position till höger i straffområdet. Passningen stod Linus Borgström för. I 67:e minuten frispelades ”Leo” Farah Shahin av Godwin Aguda och ordnade 4-0. Han blev därmed tvåmålsskytt. Och med dryga kvarten kvar att spela krutade pigge inhopparen Isaac Shears in 5-0 från distans efter framspelning från ”Leo” Farah Shahin. FFF, som också bytte in Lucas Sibelius, Melker Larsson, Pontus Carlsson och Melwin Kocanovic under andra halvlek, hade bud på fler mål. Bland annat var ”Leo” ett stolpskott ifrån hattrick under slutminuterna. Men FFF gjorde en stark insats och segrade med komfortabla 5-0 på Lindängens IP.

Efteråt var det idel leenden i FFF-lägret.
– Det var en fantastisk laginsats. Vi försvarade som ett lag och offensivt hade vi riktigt kul allihop, speciellt i andra halvlek, säger Leonardo Farah Shahin.
Han gladdes över sina två fullträffar. Nu står han noterad för fem mål i Ettan Södra 2024.
– Riktigt skönt att få göra två mål direkt efter att ha varit borta ett tag. Jag tackar Gud för denna kväll, säger 20-åringen.
Lagkapten Tim Stålheden var på det stora hela mycket nöjd med prestationen i Malmö.
– Det var en lite slapp start men sen korrigerade vi lite och sista kvarten av första och sen hela andra halvlek var riktigt bra. Skönt att många fick göra mål, det visar på vilken konkurrens vi har i laget, och sen en stabil match defensivt där vi inte gav dem något och där vi hade en stolthet i att hålla nollan och fokus i 90 minuter plus tillägg, säger mittbackskuggen.

Nu laddar vi för toppmatch hemma mot Lunds BK på torsdag! Varför inte säkra dina biljetter redan idag?

Foto: Lollo Skagerfält