Ariana FC
Falkenbergs FF tappade segern sedan IFK Fjärås kvitterat på övertid. Men FFF har alltjämt kvalplatsen i egna händer inför sista omgången i division 3.

Matilda Larsson gav FFF ledningen efter 32 minuters spel. Två minuter senare kvitterade gästerna genom Amanda Andersson. I minut 64 återtog FFF ledningen efter en ny fullträff signerad Matilda Larsson. 2-1 stod sig fram tills matchens sista anfall. Då forcerade Desirée Brorsson in kvitteringen för IFK Fjärås. FFF, som hade flera möjligheter att punktera matchen, fick nöja sig med en poäng. Men vid vinst i sista omgången är kvalplatsen säkrad.

– Sett till 90 minuter idag är jag väldigt nöjd. Vi spelade stundtals en ruskigt fin fotboll och skapade mängder av målchanser. Problemet var att vi inte tog till vara på chanserna och dödade matchen, istället fick vi en hörna emot oss – det sista som hände – och där lyckades Fjärås kvittera. Det känns fruktansvärt bittert just nu men det är bara att gå vidare. Nästa helg väntar Vinberg i sista matchen och seger i den så väntar kval till division 2, summerar Robin Östlind.